HTML

Úton Kanadába

Kanada - permanent residence status pályázat

Friss topikok

2014.09.12. 09:58 sicc82

Születési anyakönyvi kivonat - a modern ügyintézés rejtelmei

Nem teketóriázok, a közepével kezdem:

Ha új típusú, háromnyelvű születési anyakönyvi kivonatot szeretnél, azt a születésed helyén kell kérelmezned.

- Ha levél útján kérelmezed, akkor 3 hét az átfutási idő.

- Ha meghatalmazol valakit, akkor 4-5 nap.

- Ha személyesen bemész, akkor még aznap kiállítják.

 

Szóljon, kommenteljen aki ezt érti...!

 

Hogy miért vetemedtem erre? Egyrészt, mert a diploma elbírálásra várva (ami kitolódott 10 hétre és én most vagyok a hetedikben) van ilyesmire is időm. Másrészt az OFFI-ban tanácsolták, hogy ne a régi magyar kivonatot fordíttassam le, hanem kérvényezzek modernebbet. Meghatalmazott útján tettem mindezt, de tényleg nem értem a három út közötti gigantikus különbséget.

 

Túlbuzgó ügyintézőm az OFFI-ban a lelkemre kötötte, hogy szerezzek apostille-t (külügyminisztériumi felülhitelesítést) az anyakönyvi kivonatra majd, mert biztosan kell, ha külföldre megyek vele. Ennek megint egy napba tellett utánajárni, végül arra jutottam, hogy Kanadában egyenesen "büntetik", ha ilyen van egy dokumentumon, ők ugyanis nem írták alá a 60-as években az erről szóló nemzetközi megállapodást. Ha egy ilyet mutatsz nekik, akkor kérni fognak egy olyan dokumentumot tőled, amin nincs apostille.

 

Ez is megvan, mégsincs este...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utonkanadaba.blog.hu/api/trackback/id/tr786691487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása